četvrtak, 2. kolovoza 2012.

SUNCE I ZDRAVLJE



79
 
 
1
 
 
186
 
 
1
Google +
autori:
Ivan Palijan
Svetlana Pasarić

Iscjeljujuća moć Sunca
sunceSunce je izvor života.
Svi prirodni procesi na Zemlji ovise o Suncu.
Ljudi, biljke i životinje također ovise o Suncu i prilagođavaju se njegovom ritmu.
Mnogi znanstvenici danas smatraju da je, uz pravilnu prehranu i uravnotežen stil života, Sunčeva svjetlost najbolja zaštita od mnogih bolesti.
Istraživanja provedena širom svijeta pokazala su da je dozirano izlaganje ultraljubičastim Sunčevim zrakama jedna od najefikasnijih metoda liječenja koja je ikad postojala.


Ljekovita svojstva sunca


Izlaganjem Suncu hranimo naš sustav cijelim spektrom ultraljubičastih zraka koje dolaze do Zemlje.
Prije nego što su bili izmišljeni antibiotici,  helioterapija (terapija Suncem) je bila najuspješnija metoda liječenja infekcija, ali i drugih bolesti.
Razlog zbog kojeg toliko žudimo za Suncem kada ga nema je instinkt našeg tijela koje se želi izložiti ozdravljujućim i pročišćavajućim zrakama Sunca.
Ljudsko je tijelo stvoreno da koristi ultraljubičaste zrake, a najviše ih trebamo zbog zdravlja naših stanica.
Nedostatak izlaganja ultraljubičastim zrakama može dovesti do pojave raka, a to su potvrdila i znanstvena istraživanja.
Usprkos općeprihvaćenom mišljenju da izlaganje suncu može uzrokovati rak, ljudi koji rade u uredima češće obolijevanju od raka kože od onih koji rade na otvorenom.
Sunčeva svjetlost nas hrani energijom. Nedostatak sunčeve svjetlosti podrazumijeva nedostatak energije u tijelu, što posljedično dovodi do slabljenja imunološkog sustava i razvoja bolesti.
Sunce dezinficira našu kožu od štetnih bakterija. Što je dulji val ultraljubičaste svjetlosti to dublje prodire u našu kožu, a najduži dopiru i do našeg mozga i utječu na naše raspoloženje.<

Dokazano je da izlaganje suncu...
  • pozitivno utječe na zdravlje srca i krvnih žila,
  • poboljšava raspoloženje,
  • pomaže kod visokog krvnog tlaka i aritmije,
  • uravnotežuje razinu kolesterola i šećera,
  • povećava energiju, izdržljivost i snagu,
  • povećava otpornost tijela na infekcije,
  • regulira razinu hormona,
  • smanjuje upale,
  • povećava toleranciju na stres i smanjuje depresiju,
  • ima antibakterijski učinak,
  • smanjuje rizik od raka


Najnovija istraživanja povezuju nedostatak vitamina D u organizmu s depresijom, multiplom sklerozom, rakom dojke i prostate, osteoporozomdijabetesom i pretilošću.


Solarna voda (SURYA JAL)


Sunce ima sposobnost pročišćavanja i energiziranja vode.
Uz pomoć Sunca možete pročistiti vašu vodu iz slavine. Nalijte pitku vodu u staklenu bocu, ali ne do samog kraja - ostavite cca 5 cm prostora do vrha.
Kada ste napunili staklenu bocu pitkom vodom, pokrijte površinu manjom staklenom čašom ili poklopcem da bude prozirno kako bi Sunčeva svjetlost padala direktno unutra.
Bocu ostavite na suncu minimalno 5 sati, a najbolje je da bude vani 48 sati.
Uživajte u okusu!


Solarna yoga  (sungazing)


U 19. stoljeću Britanci su u Indiji otkrili postojanje jogija koji su navodno imali više stotina godina.
S velikim interesom su započeli istraživati fenomen starih i vitalnih ljudi. Ti stari jogiji poznavali su jednu od najčuvanijih tajni svih vremena - "solarnu yogu", odnosno način ili tehniku pomoću koje se
direktnim upijanjem energije Sunca može podmladiti fizičko tijelo.
Ljude koji su ovladali ovom tehnikom nazivaju "onima koji se hrane božjom manom". Najpoznatiji solarni jogiji 19. i 20. stoljeća su Swami Visudananda, Prahlad Djani, lutajući svetac Sun-jogi
Umasankara i Hira Ratan Manek.
Solarna yoga uključuje svakodnevno gledanje u Sunce ujutro ili navečer, a više o tome možete pročitati ovdje.


Kako i koliko se izlagati Suncu


Naša nam klima dozvoljava da boravimo na Suncu ne samo ljeti, nego u jesen, proljeće, čak i zimi.
Međutim, potrebno je dozirati Sunčeve zrake, jer je pretjerano izlaganje također štetno.
Dok zimi, proljećem i najesen ne postoji opasnost od Sunca, ljeti je bolje izbjegavati Sunčeve zrake između 11 i 15 sati.
Ako  u ovo vrijeme morate biti na Suncu, najbolje je da zaštitite kožu na prirodan način. Možete koristiti prirodna nerafinirana ulja poput maslinovog, bademovog ili kantarionovog ulja. Za njegu kože nakon sunčanja možete koristiti aloa vera gel.
Nažalost, boravak na Suncu dok je tijelo premazano SPF zaštitnom kremom, ne može donijeti ništa dobroga. Dobro provjerite koje kemikalije stavljate na kožu, jer one se upijaju u vaše tijelo.
Izlaganje Suncu trebamo prilagoditi našem tipu kože i doši. Prema ayurvedi, pitta tipovi se trebaju izlagati Suncu manje, a vata i kapha više.
Prije sunčanja preporučuje se tuširanje kako bismo s tijela skinuli naslage naše prirodne masnoće.
Ako je moguće, Suncu trebate izlagati cijelo tijelo, s početka samo nekoliko minuta. Postupno povećavajte vrijeme sunčanja na 20-30 minuta.
Šetnja sunčanim danom može imati isti učinak kao i sunčanje.
 
Naše tijelo je inteligentno - ono stvara zalihe vitamina D i koristi ih u mjesecima kada sunca nema dovoljno. 
Zato, iskoristite priliku i dok ima sunčanih dana, "napunite baterije"!
 

Nema komentara:

Objavi komentar